کافئین یک محرک و پرمصرف ترین دارو در جهان است. هر روز میلیون ها نفر آن را برای افزایش بیداری، کاهش خستگی و بهبود تمرکز و تمرکز مصرف می کنند.

 

در میان افسانه‌ها و بحث‌هایی که در مورد خوب یا بد بودن کافئین برای ما وجود دارد، شواهد نشان می‌دهد که مصرف متوسط ​​قهوه می‌تواند فواید و خطراتی را به همراه داشته باشد.

 

با این حال، خرید کافئین و مصرف زیاد آن ممکن است برای سلامتی مفید نباشد. علاوه بر این، روند اخیر افزودن کافئین به نوشیدنی ها و تنقلاتی که به طور طبیعی حاوی آن نیستند، نگرانی های جدیدی را ایجاد کرده است.

 

این مقاله به فواید و خطرات بالقوه کافئین برای سلامتی، سؤالات نوشیدنی های انرژی زا و احتمال وقوع بیش از حد کافئین می پردازد.

 

حقایق سریع در مورد کافئین

کافئین محرکی است که به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد.

سازمان غذا و دارو (FDA) مصرف حداکثر 400 میلی گرم در روز یا دو تا سه فنجان قهوه را توصیه می کند.

مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است کاهش وزن، عملکرد شناختی و هوشیاری را افزایش دهد.

کافئین ممکن است تأثیر منفی بر بارداری، باروری، کنترل گلوکز و سایر جنبه های سلامتی داشته باشد.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند حاوی سطوح بالایی از کافئین باشند، اما بعید است که خطرناک باشند، مگر اینکه با الکل مصرف شوند.

پودر کافئین می تواند منجر به مصرف بیش از حد کشنده شود و باید از مصرف آن اجتناب کرد.

استفاده می کند

قهوه، چای و شکلات همگی حاوی کافئین هستند.

سازمان غذا و دارو (FDA)کافئین را در نظر بگیریدمنبع مورد اعتمادهم دارو و هم افزودنی غذا باشد. آنها حداکثر مصرف 400 میلی گرم در روز را توصیه می کنند.

 

در داروهای تجویزی و بدون نسخه (OTC)، از کافئین برای درمان خستگی و خواب آلودگی و بهبود اثر برخی مسکن ها استفاده می شود.

 

این دارو به گروهی از داروها به نام محرک های سیستم عصبی مرکزی (CNS) تعلق دارد.

 

غذاهای حاوی کافئین می توانند به بازیابی هوشیاری ذهنی کمک کنند.

 

استفاده از کافئین به عنوان یک کمک هوشیاری فقط باید گهگاهی باشد. این برای جایگزینی خواب در نظر گرفته نشده است و نباید به طور منظم برای این منظور استفاده شود.

 

در ایالات متحده (ایالات متحده)، بیش از90 درصدمنبع مورد اعتمادبزرگسالان به طور منظم از کافئین استفاده می کنند، با مصرف متوسط ​​بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز. این مقدار کافئین بیشتر از دو فنجان قهوه 6 اونسی یا پنج قوطی 12 اونسی نوشابه است.