1. کاربردهای رایج اسید سیتریک چیست؟

با خرید اسید سیتریک علاوه بر استفاده از آن در محصولات تمیز کننده مانند مراقبت شخصی، جنگلداری، لبنیات، داروسازی و آبکاری در تعدادی از زمینه های دیگر نیز استفاده می شود. به عنوان یک ماده نگهدارنده، طعم دهنده و شستشوی سبزیجات به صنایع غذایی کمک می کند.

 

آیا اسید سیتریک برای بدن شما مفید است؟

مصرف غذاهایی که حاوی اسید سیتریک طبیعی هستند (مثلاً از آب لیمو یا لیموترش) دارای مزایایی هستند زیرا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، به این معنی که از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. خوردن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به همه چیز از محافظت از قلب گرفته تا پیشگیری از سرطان کمک می کند.

 

عوارض جانبی اسید سیتریک چیست؟

عوارض جانبی جدی اسید سیتریک و سیترات سدیم عبارتند از: پرش یا گرفتگی عضلات، تورم یا افزایش وزن، خستگی، تغییرات خلقی، تنفس سریع ، ضربان قلب سریع، احساس اضطراب، مدفوع سیاه یا خونی، اسهال شدید یا تشنج.

 

آیا اسید سیتریک ضدعفونی کننده است؟

برای ضدعفونی و تمیز کردن عمومی عالی است زیرا اسید سیتریک باکتری ها، کپک ها و کپک ها را از بین می برد. کف صابون، لکه های آب سخت، رسوبات کلسیم، آهک و زنگ نیز در از بین بردن موثر هستند. و در بسیاری از محصولات پاک کننده به عنوان نگهدارنده عمل می کند.

 

آیا اسید اسکوربیک همان اسید سیتریک است؟

اسید سیتریک و اسید اسکوربیک دو نوع اسید هستند که برای دو منظور مختلف از نگهداری مواد غذایی استفاده می شوند. اگرچه هر دو اسید هستند، اما یکسان نیستند. اسید سیتریک اسیدیته بیشتری نسبت به اسید اسکوربیک دارد.